Stránka 1 z 1

Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: čtv bře 12, 2020 1:27 pm
od Pavel-Sulc
Včera přivezla do Stockholmu specielní nákladní loď ocelový most vyrobený v Číně.
Most je 145 m dlohý a váží 3500 tun.
Tady můžeš sledovat nepřetržitě co se s mostem děje.
https://www.svtplay.se/video/25969868/g ... start=auto
Teď ho odřezávají od lodě, v noci loď potopí a ráno v 8 budou most posouvat na místo
1583856135.jpg

20200311-DSC04123.jpg
20200311-DSC04123.jpg (65.13 KiB) Zobrazeno 8161 x

image_2020_03_11T13_37_54_270Z.jpg
image_2020_03_11T13_37_54_270Z.jpg (34.16 KiB) Zobrazeno 8161 x

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: čtv bře 12, 2020 3:37 pm
od pan.fotograf
Tak to je vyšší dívčí ! Skutečně giant monster Engineering. Největší z největších.... To je nějaká upravená kontejnerová loď ? A to takhle pluli přes oceán ?

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: čtv bře 12, 2020 4:02 pm
od Pavel-Sulc
https://www.svtplay.se/video/25942068/g ... start=auto
Doprava je o měsíc zpožděná. Loď nesnese velké vlny se svým vysokým nákladem a čekala schovaná v Gibraltar, kde přečkala silné větry minulých týdnů.
Loď je specielní ponorná loď. Naplní nádrže vodou a loď klesne o několik metrů.
Tady nejsou jeřáby co by most 3500 tun zvedli.
V Číně a v Německu jsou loděnice které mají portálové jeřáby na takovou váhu.
Po ponoření lodě natáhli na ní most na dvou pontonech a tak sem byla dopravena.
Složení bude opačně. Remorkéry most na pontonech dotlačí na místo a pak do pontonů bude napuštěna voda a most sedne na připravené místo a fundamenty.
Zřejmě je to podobná loď jako ta, co na ní převáželi čtyřstěžňový bark PEKING z New Yorku do Hamburku k rekonstrukci.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: čtv bře 12, 2020 5:47 pm
od olin
pan.fotograf píše:Tak to je vyšší dívčí ! Skutečně giant monster Engineering. Největší z největších.... To je nějaká upravená kontejnerová loď ? A to takhle pluli přes oceán ?

Ty jsi ale .úl. Upravená kontejnerová :lol: . Takhle jsem se dlouho nezasmál. Je to specielní nákladní loď pro přepravu nadměrných plovoucích nákladů (ropné plošiny a podobně). Nakládka a vykládka probíhají tak, že se napustí voda do balastních nádrží, čímž se potopí trup a náklad připluje, či odpluje. Pak se vyčerpá voda z nádrží, čímž se trup vynoří a je naloženo, či vyloženo.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 6:17 am
od Pavel-Sulc
V noci se loď ponořila a most plave na dvou pontonech. Dnes bude remorkéry dotlačen na místo.
Most bude spojovat Gamla stan (Staré město) a jižní část Södermalm.
Pod mostem je plavební komora mezi Baltem a jezerní oblastí Mälaren.
Image7.jpg

Image4.jpg

Image2.jpg

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 9:14 am
od Pavel-Sulc
Most plave a je na cestě na místo
Image9.jpg

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 10:17 am
od Pavel-Sulc
Most je skoro na místě
Image11.jpg

Image13.jpg

Image15.jpg

Image17.jpg

Image19.jpg

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 2:19 pm
od pan.fotograf
Jako úl se ptám, PAVLA, protože má potřebné technické znalosti: Jak fungují ty balastní nádrže ? Je to podobný princip jako na ponorce ? Hlavně by mne zajímalo to jejich vypouštění a znovunaplnění vzduchem.
Pro rýpaly upozorňuji, že i k tomuto slouži diskusní forum - pro poučení. Ke své neznalosti se přiznávám bez mučení.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 3:01 pm
od Pavel-Sulc
Ahoj fotografe, jenom blb si není vědom své hlouposti a nezeptá se. Tak že tohle na Tebe neplatí.
Balast nádrže mají i ledoborce, jednu na přídi a druhou na zádi. Přečerpávají mezi nimi vodu aby nejdřív najel na led a pak vahou ho prolomil.
Principů plnění a prázdnění nádrží je víc, ale domnívám se nejběžnější je čerpadly, kde vyším tlakem než vzduchem voda proudí.
I tankery takovým způsobem vyplachují nádrže.

M / S Zhen Hua 33 je čínská speciální nákladní loď pro těžký náklad a částečně ponorná, s funkcí plovoucího doku.
Typ "Semi—submersible"
Klass CCS
IMO-nummer 9808223
MMSI-nummer 414272000
Volací signál BTTR
M / S Zhen Hua 33 byl postaven v letech 2016–2017 společností ZPMC (Zenhua Port Machinery Company Limited) v čínském Nantongu, dceřiné společnosti China Communications Construction Company (CCCC). Je ve vlastnictví společnosti Shanghai Zhenhua Shipping Co. Ltd., dceřiná společnost ZPMC.
Má dlouhou, nízkou nákladní oalubu s rozlohou asi 185 metrů x 43 metrů, což znamená, že M / S Zhen Hua 33 je nejdelší lodí ve své třídě. Regulací zátěže může být nákladní plošina spuštěna pod vodní hladinou pro nakládku, například jiného plavidla, ropné plošiny nebo jiného, plovoucího nákladu a poté znovu zvednuta. Pro vyvážení nákladu mohou být různé balastové nádrže čerpány nerovnoměrně.
Nový hlavní most, ve švédských médiích nazývaný také „zlatý most“, vyrábený společností CRSBG (China Railway Shanhaiguan Bridge Group) v Číně jménem Skanska, je přepravován z Číny do Stockholmu M / S Zhen Hua 33. Most je dlouhý 140 metrů, široký 45 metrů a váží asi 3700 tun. Doprava měla původně trvat asi sedm týdnů, ale kvůli bouřím v Atlantiku a zejména výšce vln v Biskajském zálivu byla loď nucena zůstat déle ve Středozemním moři a později v Cadizském zálivu. Příjezd do Stockholmu byl 11. března 2020.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 4:50 pm
od Pavel-Sulc
Fotografe, balast nádrže jsou plněny a prázdněny velkými čerpadly. Přetlakem vzduchu by se nádrže deformovaly.
Nádrží je řada, vepředu, vzadu a na stranách aby bylo možné loď vyvážit podle nákladu, větru a vln.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 6:46 pm
od maximilian
Inštruktážne video (TU), ako takéto, čiastočného ponorenia schopné plavidlo funguje.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 7:20 pm
od olin
Pavle a Karle, já měl za to, že každý, kdo se alespoň trochu zajímá o lodě, tak zná princip balastních nádrží. Používají se přeci i na rekreačních plavidlech ke zvýšení stability (pokud se nepletu, tak Pavlův syn má mekáče). Používají se na suchých docích a téměř na všech velkých komerčních lodích a to ne jen nákladních. Dokonce by se bez nich neobešlo ani mnoho říčních lodí. Třeba velké osobní lodě připlouvající z Německa by se nedostaly do Prahy, kdyby nemohly načerpáním balastu zvětšit ponor a tím snížit podjezdnou výšku. Z toho samého důvodu mají balastní nádrže i nákladní lodě plující po Rýnu. Kdo sleduje Thomasovy stránky, tak jistě postřehl online přenos přepravy dvou trupů říčních tankerů vyrobených u nás. Ty by se také nedostaly do Holandska bez použití balastních nádrží, protože by nepodpluly na Střekovském zdymadle, pod mosty v Drážďanech a ne jen tam.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 7:40 pm
od Pavel-Sulc
Olin opakuješ co už v tomto příspěvku je. Není nic špatného že se Karel zeptal. Rád jsem mu odpověděl. Neřeším proč to nevěděl.. Karel určitě ví mnho věcí které Ty nebo já nevíme. Chceš zkoumat kdo z nás je chytřejší?? To je hloupost přeci. Podívej se na
https://www.svtplay.se/video/25985572/g ... start=auto
a na liště dole můžeš doleva couvat co se dělo třeba včera. Nepřetržitý záznam tam bude uložen rok.
Tam vidíš jak loď přijela, ponořila se a jak remorkéry dopravili most na pontonech k nábřeží. Příští týden bude most umístěn na fundamenty.
Neztrácej humor Karle, je důležitý při boji s Coronavirem.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 8:04 pm
od pan.fotograf
Chlapi, díky za vysvětlení. Alespoň částečně se mi rozsvítilo.

Slavným výrokem D. Trumpa: Že chřipka zabíjí ? O tom jsem neměl potuchy ! Přitom mu dědeček na ní zemřel... Z faktů, o kterých neměl potuchy by se daly sestavit učebnice...

Tak i já jsem takový neustále se divící jeliman. Jako hobbistu majícího radost že se vůbec vztlakem udrží nad hladinou by mne ani nenapadlo, že někdo bude úmyslně potápět lod´. Ale vpoho, také mi trvalo pochopit rozdíl vztlak a skluz. Navíc jsem vyznavačem primitivních metod a přírodních národů.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 10:35 pm
od david
Nepovedlo. Ne vztlak, ale výtlak. Plavba ve výtlaku, obtoku nebo naopak v kluzu. Ve skluzu můžeš být se splacenim faktury, splátky.

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Napsal: pát bře 13, 2020 11:23 pm
od olin
Viděl jsem několik dokumentů s touto lodí. Krom jiného jsem viděl i pořad o její stavbě a dost mě překvapila složitost celého systému zaplavování. Musí být pěknej zážitek jí vidět ve spojení s tímto jedinečným projektem.