Nehody 2015 ve Švédsku
Napsal: sob bře 05, 2016 7:54 pm
Ve Švédsku je 1 milion soukromých sportovních lodí.
Podle statistiky z Transportstyrelsen v roce 2015 v souvislosti s nehodami soukromých lodí přišlo o život 30 lidí. Je to o osm víc než předchozí rok, ale 2014 byl „rekordní“ rok s málo nehodami, pokud srovnáme smrtelné nehody od 1971.
Jako vždy vedou statistiku muži ve věku 60-70 let. Žádná žena nepřišla o život a jen jeden 6ti letý přišel tragicky o život nehodou na kajaku. Celkem se utopilo šest lidí při nehodě na kajaku, všichni pádlovali na vnitrozemských vodách.
Jedna nehoda se stala v Kalmarsund a mohla špatně dopadnout. Jedna dáma jela autem přes most a všimla si převrhnutého kajaku dole ve vodě. Zavolala záchranu a Sjöräddningsällskapet v Kalmaru vyjela a zachránila silně podchlazenou osobu vedle kajaku. Muž měl nepředstavitelné štěstí. Kdyby měl mobilní telefon ve vodotěsném pouzdře, mohl sám zavolat pomoc.
Většina nehod se stala v chráněných vodách a z menších lodí. Nehody spojené s většími motorovými loděmi nebo plachetnicemi se většinou stanou v přístavu, zřídka na otevřené vodě. Je to v souvislosti s vstupem na loď nebo břeh. Žádné nehody se nestaly v souvislosti s kolizí lodí.
Dva muži ve věku 70 let přišli o život otravou kolmonoxidem když zapomněli sejmout ochranný kryt na komínku topení.
Z 30 lidí, kteří přišli o život bylo šest bez alkoholu nebo narkotik v těle. Promile alkoholu se pohybuje mezi 0,14 a 2,41. V některých případech vzniknul pravděpodobně nízký obsah alkoholu tím, že mrtvý byl delší dobu ve vodě, kdy se v těle může vytvořit alkohol.
Pouze pět nehod se stalo na státní vodě, tedy tam, kde státní Sjöfartsverket zodpovídá za záchranné akce. Ostatní nehody na vodě, kde jsou komunální záchranné organizace zodpovědné za záchrannou činnost.
Místa kde se staly smrtelné nehody z lodí v roce 2015
Podle statistiky z Transportstyrelsen v roce 2015 v souvislosti s nehodami soukromých lodí přišlo o život 30 lidí. Je to o osm víc než předchozí rok, ale 2014 byl „rekordní“ rok s málo nehodami, pokud srovnáme smrtelné nehody od 1971.
Jako vždy vedou statistiku muži ve věku 60-70 let. Žádná žena nepřišla o život a jen jeden 6ti letý přišel tragicky o život nehodou na kajaku. Celkem se utopilo šest lidí při nehodě na kajaku, všichni pádlovali na vnitrozemských vodách.
Jedna nehoda se stala v Kalmarsund a mohla špatně dopadnout. Jedna dáma jela autem přes most a všimla si převrhnutého kajaku dole ve vodě. Zavolala záchranu a Sjöräddningsällskapet v Kalmaru vyjela a zachránila silně podchlazenou osobu vedle kajaku. Muž měl nepředstavitelné štěstí. Kdyby měl mobilní telefon ve vodotěsném pouzdře, mohl sám zavolat pomoc.
Většina nehod se stala v chráněných vodách a z menších lodí. Nehody spojené s většími motorovými loděmi nebo plachetnicemi se většinou stanou v přístavu, zřídka na otevřené vodě. Je to v souvislosti s vstupem na loď nebo břeh. Žádné nehody se nestaly v souvislosti s kolizí lodí.
Dva muži ve věku 70 let přišli o život otravou kolmonoxidem když zapomněli sejmout ochranný kryt na komínku topení.
Z 30 lidí, kteří přišli o život bylo šest bez alkoholu nebo narkotik v těle. Promile alkoholu se pohybuje mezi 0,14 a 2,41. V některých případech vzniknul pravděpodobně nízký obsah alkoholu tím, že mrtvý byl delší dobu ve vodě, kdy se v těle může vytvořit alkohol.
Pouze pět nehod se stalo na státní vodě, tedy tam, kde státní Sjöfartsverket zodpovídá za záchranné akce. Ostatní nehody na vodě, kde jsou komunální záchranné organizace zodpovědné za záchrannou činnost.
Místa kde se staly smrtelné nehody z lodí v roce 2015